Esmaspäev, 20. veebruar 2017

Lõimingutund- aastaajad

Kool: Antsla Gümnaasium
Klass: 8
Õpetajad: Maire Puhmas, Marietta Lõo ja Tiina Paeglis
Teema; aastaajad
Eesmärgid;
1) arutleda koos aastaaegade erineva esinemise üle
2) õpetada õpilasi oma tegevusi esitlema Padleti keskkonnas
3) selgitada seoseid erinevate õppeainete vahel
Sisu:
Tund algas sissejuhatava video vaatamisega aastaaegadest

"Maa, armastan Sind!" - Aastaajad
Saates "Maa, armastan Sind!" jõudis vaatajateni ETV meelelahutustoimetuse väljavalitud keskkonnateemaline lühifilm "Aastaajad".
Aastaajad on viis jaotada aastat suurte muutuste järgi, mis toimuvad ilmas, ökoloogias ja päeva pikkuses ning mis tulenevad Maa tiirlemisest ümber Päikese ja Maa telje kaldenurgast.
Maa kujuteldav telg on kallutatud umbes 23,5 kraadi võrra ja seetõttu saab üks planeedi poolkera oluliselt rohkem päikesevalgust kui teine. Seetõttu on põhjapoolkeral ja lõunapoolkeral alati vastupidised aastaajad.
Suurem osa maailmast jaotab aastat neljaks aastaajaks: kevad, suvi, sügis, talv. Need on eriti selgelt väljendunud just parasvöötmes, vähem aga lähistroopikas ja arktilistel aladel.
Ilmaks nimetatakse igapäevast atmosfääri olekut. Ilma mõjutavad õhurõhk, temperatuur ja niiskus ning nende erinevused Maa eri piirkondades. Neid mõjutavad omakorda laiuskraadid päikesepaiste nurk.

Pärast video ülesannet õpilased analüüsisid vaadatut. Oma mõtted panid nad kirja Padleti seinale. Padleti seinad olid jaotatud rühmade kaupa QR koodina. Veebitahvlil pidid õpilased lisama saadud tarkused ja mõtteterad.






Pärast tagasiside tegemist õpilased tegid virgutuspausi. Iga õpilane sai ülesandeks liikuda kooli siseterviserajal ning teha huvitavamast kohast pilt. Tulemus postitati QR koodina Padleti seinale.

Tund jätkus keelelise poolega. Vene keele õppijatele oli õpetaja koostanud huvitava töölehe aastaaegade ja naabermaade kohta. Info otsimisel kasutasid õpilased nutitelefoni abi.  Saksa keele õppijad tegid lühikokkuvõte iga aastaaja kohta.

Keemia poole pealt õppisime kahootlikult keemiliste elementide sümboleid tundma. Väga paljude elementide nimed sai seostada mõne riigi nimega.
 Meeldiv oli kuulda lauset "Mängides õpin rohkem kui tunnis tuupides".
Lõimingutunni lõpus tegime kokkuvõte ning õpilased andsid tagasisidet tunni kohta.





.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar